Online-Lebensmittelmarkt in Indien soll bis 2023 um 68,66% CAGR zulegen

Ein neuer Bericht von Research on Global Markets mit dem Titel „Online Grocery Market In India (2018-2023)“ untersucht die Leistung des Online Grocery Market in Indien über einen Fünfjahresbeurteilungszeitraum von 2018 bis 2023. Der Bericht enthält die Wertprognose von der Online-Lebensmittelmarkt in Indien und bietet wichtige Einblicke in die Faktoren, die das Marktwachstum antreiben, sowie in die Faktoren, die das Marktwachstum einschränken. Laut den Analysten von Research On Global Markets soll der indische Online-Lebensmittelmarkt im Zeitraum 2018-2023 mit einer durchschnittlichen jährlichen Wachstumsrate (CAGR) von ca. 68,66% wachsen und bis 2023 einen Wert von 1.034,13 Mrd. INR erreichen.

Online-Lebensmittelmarkt in Indien – Wachstumstreiber

Der von Research On Global Markets veröffentlichte Bericht zeigt, dass die Akzeptanz von Online-Lebensmittelplattformen in Indien aufgrund des wachsenden Bewusstseins für die Bequemlichkeit des Prozesses, die digitale Kompetenz und die Internetdurchdringung im ganzen Land gestiegen ist. Auch haben Investoren die Tendenz gezeigt, große Beträge für die Kundenbindung auszugeben, da Lebensmittel für Haushalte ein wesentliches Gut sind. Daher wird erwartet, dass die Kundenakzeptanz und hohe Investitionen in die Kundenbindung zu einem weiteren Wachstum des Online-Lebensmittelmarktes in Indien führen.

The central government of India has also designed and developed smart cities with state-of-the-art infrastructure for setting up various models for e-commerce and online transactions. For these reasons, online grocery retailing in the Indian metropolises and other emerging smart cities is growing at a rate of 25 to 30%.

Online Grocery Market in India

Online food market in India – growth slowdown

Despite the positive outlook in the Indian online food market, Research On Global Markets analysts are skeptical of the fact that most Indian customers tend to switch between different online grocers, with fewer offering more discounts ask for delivery and generate a higher value of coupon offers. As a result, online food marketers are struggling to build a loyal customer base in India, which in turn affects their business.

Research On Global Markets tracks the performance of some of the key players in the Indian online food market, including Amazon India Pvt. Ltd. Ltd., Godrej Nature’s Basket Ltd, Grofers India Pvt. Ltd. Ltd., Paytm E-Commerce Pvt. Ltd. (Paytm Mall), Reliance Retail Ltd. (RelianceSmart.in), Supermarket Food Pvt. Ltd. Ltd. (BigBasket), UrDoorstep eRetail Pvt. Ltd. and ZN Retail Pvt. Ltd., among others.

Some of the main topics in this report are:

• India Online Food Market – Definition
• India Food Market – Classification • Market Size and Growth Forecast – By Value
(2016-2023)
• Average Customer Issues Per Transaction (2017)
• Online Purchased Product
Categories (2017) • Customer Purchase Mode Preference – App vs. App. Web (2017)
• Payment method of customers – Cash on delivery. Advance Payment (2017)
• Key market trends
• Extensive analysis of government initiatives in this market
• Key growth drivers in the market
• Important barriers to market growth
• Comprehensive analysis of the competitive landscape

For more information about this market, request a free sample report .

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